Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Könnyedén élvezetessé teheted fogyókúrádat néhány frissítő, vitamindús, zsírégető levessel, melyeknek elkészítése is gyerekjáték. Összegyűjtöttük neked a legjobb diétás leveseket, melyek mindegyikére igaz, hogy kevés zsírt tartalmaz, ásványi anyagokban gazdag, remek méregtelenítő és még ízletes is. A levesekből egyszerre több adagot is megfőzhetsz, ha pedig felváltva fogyasztod őket, változatossá teheted étrended, és minden szükséges tápanyaghoz hozzájutsz.

Elég, ha naponta három-öt adagot fogyasztasz, kiegészítésként pedig megengedhetsz magadnak gyümölcssalátát vagy egy-egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret.

Káposztaleves

A fejes káposztában alig van kalória, nagyszerű méregtelenítő, és serkenti az emésztést is. A kutatások pedig bebizonyították, hogy olyan vegyületeket tartalmaz, melyek segítik a szervezetet a rákos megbetegedések elleni védekezésben.

Hozzávalók: 6 db vöröshagyma, 1 nagy fej káposzta apróra vágva, 1 konzerv paradicsompüré, 2 db zöldpaprika, 2-3 zellergyökér, 3-4 leveskocka, 4 db sárgarépa, petrezselyem, bazsalikom.

A hozzávalókat vágd közepes nagyságúra, tedd fazékba, majd önts rá annyi vizet, hogy ellepje. 10 percig forrald, majd fél óráig főzd lassú tűzön puhára.

Burgonyakrémleves szerecsendióval

A burgonya segíti az emésztést, a vérnyomás szabályozásában is fontos szerepet játszik, valamint rengeteg káliumot, C-vitamint és rostot tartalmaz. A szerecsendió pedig remek fogyasztó fűszer, ami beindítja az anyagcserét.

Hozzávalók: 350 g krumpli, 1 liter zöldségleves, újhagyma, 1 tojás, 150 g zsírszegény tejszín, 1 evőkanál vaj, só, bors, szerecsendió.

Hámozd meg, mosd meg, majd vágd szeletekre a burgonyát. Az újhagymát karikázd fel. A vajat melegítsd meg egy lábosban, párold meg benne a krumplit és az újhagymát, majd öntsd hozzá a zöldséglevest, sózd, borsozd, és 20 percig főzd. A levest ezután turmixold össze, a tojást egy kevés levessel verd fel, és keverd a tűzről levett levesbe. Add hozzá a felvert tejszínhabot, és ízesítsd.

Diétás borsóleves

A borsó B- és C-vitamint, vasat és sok rostot tartalmaz, emellett gyorsítja az anyagcserét. A petrezselyem pedig kiváló vízhajtó hatású, és megkönnyíti az emésztést is.

Hozzávalók: 500 g borsó, 2 fej hagyma, fél liter zöldségleves, 50 g vaj, petrezselyemzöld, só bors, szerecsendió.

A vöröshagymát vágd apróra, és vajon párold meg. Add hozzá a borsót, a zöldséglevest, majd 20 percig főzd, és ízlés szerint fűszerezd.

Fűszeres paradicsomleves

A paradicsom rendkívül gazdag ásványi anyagokban és vitaminokban, ezenkívül segíti a szervezetet a rák elleni védekezésben.

Hozzávalók: 1 kg paradicsom, fél liter tyúkhúsleves, 1 citrom reszelt héja és leve, bazsalikom, só, bors.

A paradicsomot hámozd meg és pürésítsd. Forrald fel a húslevessel, majd vedd le a tűzről, és ízesítsd a citrommal, a sóval és a borssal. Apróra vágott bazsalikommal tálald.

Répaleves chilivel

A sárgarépa emésztést elősegítő rostokat és rengeteg vitamint tartalmaz. A csili pedig felgyorsítja az anyagcserét, ezáltal növeli a kalóriafelhasználást.

Hozzávalók:
2 fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 600 g répa, 1 alma, fél liter zöldségleves-alaplé, 4 evőkanál vaj, 2 evőkanál liszt, 1 zsírszegény tejföl vagy kefír, 1 tojássárgája, petrezselyemzöld, apróra vágott chilipaprika.

A vöröshagymát és a fokhagymát vágd fel. Kockázd fel a répát és az almát. A hagymákat vajon párold meg, majd add hozzá a répa- és almadarabokat. Főzd, adj hozzá kis lisztet, és öntsd hozzá a zöldséglevest. Főzd körülbelül 20 percig, majd sózd, és turmixold össze. A felvert tojássárgáját keverd össze a kefírrel, add hozzá a leveshez, majd petrezselyemmel és csilivel ízesítsd.

Cukkinileves

Hozzávalók: 60 dkg cukkini, 1 kisebb hagyma, 3 dkg zsírszegény tejföl, 8 dl víz, 2 evőkanál olívaolaj, só, bors.

A cukkinit és a hagymát vágd kockákra, majd olajban pirítsd meg. Öntsd rá a vizet, 10 percig főzd, majd keverd bele a tejfölt, és sózd, borsozd.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér és sovány joghurt.
Tízórai: egy pohár narancslé.
Ebéd: burgonyakrémleves.
Uzsonna: egy zöldalma.
Vacsora: káposztaleves.

2. nap

Reggeli: pirítós zöldségkrémmel.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: káposztaleves.
Uzsonna: gyümölcssaláta kiviből és narancsból.
Vacsora: cukkinileves.

3. nap

Reggeli: egy szelet Graham-kenyér paradicsommal.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: borsóleves.
Uzsonna: 4 db kivi.
Vacsora: káposztaleves.

4. nap

Reggeli: egy korpás zsemle, egy pohár ananászlé.
Tízórai: egy barackos joghurt.
Ebéd: káposztaleves.
Uzsonna: két zöldalma és egy szelet müzli.
Vacsora: répaleves.

5. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű kenyér sovány túróból készült körözöttel.
Tízórai: egy pohár almalé.
Ebéd: paradicsomleves.
Uzsonna: gyümölcssaláta ananászból és kiviből.
Vacsora: káposztaleves.

 

Tipp:Ne felejts el meginni minden nap legalább 2-2,5 liter ásványvizet vagy gyógyteát!
Kerüld a kávét, a fekete teát és a nassolnivalót!
A káposztaleves mellé mindig iktass be másfajta leveseket, hogy elkerüld a hiánybetegséget!